dilluns, d’octubre 30, 2006

La Vanguardia ja no és el que era

A l'anterior post comentava que aquest bloc havia estat esmentat a La Vanguardia en una de les columnes (3 per a ser exactes) de l'espai electoral.

Fent l'anàlisi de les visites amb el Googel Analytics, es veu que la tendència de visites d'aquest vostre bloc ençà la publicació de la notícia... és a la baixa.

És prou conegut que els i les internautes són bestioles d'entre setmana i d'horari laboral o d'extrema nocturnitat, que el cap de setmana el destinen a coses més interesants que no pas badar per la xarxa. És un paradigma que constato des dels meus inicis a la xarxa de xarxes, a les primeries de la dècada dels 90 del segle passat; no parlaré de batalletes anteriors com FidoNet, FreeBBS o CatalaNet, car que llavors el cost de la connexió era força més elevat; de totes maneres, apart de certificar de com passa el temps, des d'ací constataria què: els i les visitantes de l'artuditu i el bloc mil·lenari no llegeixen la Vanguardia (si més no el dia que toca) i que les i els lectors de La Vanguardia no visiten aquest bloc o no llegeixen més de 24 planes del diari.

Aquesta mateixa tarda començaré a fer gestions amb la gent del Triangle o Vilaweb, que tenen un target més internauta, aviam si em fan algun comentari, i pugen les visites... Això sí, amb el fet curriculable d'haver sortit a La Vanguàrdia ;-)

Sehnsucht ;-)

2 comentaris:

La Cuca ha dit...

mmmm et podria dir allò... que les estadístiques són pels que en viuen i que les motivacions de les persones son imprevisibles. Però no t'ho diré. ai perdona, ja t'ho he dit.

Em sembla que sí, que tens raó de pensar que podràs fer servir en determints mitjans i/o accions o actuacions el fet d'aparèixer a La Vanguardia. I crec que també tens raó quan fas el link entre lectors-internautes.

A mi m'ha passat una cosa ben curiosa a la inversa: he passat de les 35 visites diàries de mitjana a més de 125 els darrers tres dies (visitants únics segons statcounter).

Gràcies a què?

Algú m'ha anomenat en algún diari o alguna ràdio? No en tinc constància.

Però crec que els internautes som força endogàmics. Sovint actuem més per la interactivitat "dins" la xarxa i "retornem" més si ens interessa la web.

Puntualment, aparèixer en un mitjà tradicional pot portar una punta d'audiència si "el titolar" és prou provocatiu.

En canvi, aparèixer no constitueix garantia d'audiència si el lector potencial no és usuari habitual, com sembla que et pot haber passat.

Un altra dia... si vols et comento què li va passar a un amic meu amb una campanya únicament generada i promoguda per la xarxa.

petonets.

Artuditu ha dit...

Hola Cuca, veig que a tu també et passa això de dir coses tot dient que no les volies dir ;-)

Quan puguis explica lo del teu amic i la campanya purament internauta, que sóc curiós de mena.