dilluns, de setembre 04, 2006

Timofònica i la mare que els va parir

Aquest post és totalment de rabieta, així que si el voleu seguir, agafeu el tabac i obriu una Voll Damm, que el tema duu cua.

Fa dues setmanes, en rebre la factura de telefònica, vaig veure que el consum era el normal dels darrers quatre mesos, uns 80EUR al mes, però aquest cop, em vaig mirar el detall de la factura de telefònica. Resulta que desde fa quatre mesos m'estaven cobrant aquests serveis que mai havia demanat:
- Filtre de correu no dessitjat 2,70EUR. Pq, si jo tinc el meu servidor pròpi o el de GMail???
- Control Parental 2,00EUR. Pq si no tinc criatures? A més a més, i si haguès volgut visitar pàgines del tipus bombonazo.com que passa? Pq hauria d'haver fet alguna gestió per poder accedir-hi? Pq he d'explicar-ho a una operadora que vull navegar lliurement per la xarxa?
- Antivirus + Firewall 4,50EUR. Pq si a casa només tinc Linux?
- Manteniment Bàsic ADSL 3,50EUR. Aquest vaig preguntar de que servia, i em van explicar molt amablement que era el manteniment del router. Aquest servei és l'únic que vaig mantenir.

L'atzar va fer que tres dies després de donar-me de baixa dels serveis que mai havia demanat, em deixès de funcionar l'ADSL. Com que a pagès aquestes coses ja passen de tant en tant, car que segons telefònica, no puc tenir ADSL pq estic a més de no se quant kilòmetres de la central (trampa que fan servir pq no pugui canviar de proveïdor, doncs els hi diuen que no arribaria a funcionar mai) i no li vaig donar importància. Però dissabte, al tornar a casa i veure que continuava sense funcionar, vaig obrir una incidència al 902 357 000.

Dimarts van venir un parell d'operaris per dir-me que possiblement les tempestes m'havien cascat el router i que havia de pagar 80EUR pq m'instal·lèssin un de nou. Em vaig negar rotundament, car que l'únic servei que vaig mantenir precissament era el Manteniment Bàsic ADSL, que cobria aquestes situacions. Els operari em van dir que truquès al 1004, que ells em donarien instruccions.

El 1004 em diu que truqui a la central d'ADSL el 902 357 000 i allà em diuen que el Manteniment Bàsic és només per a suport a la configuració del router!!!! M'indigno i demano que em donin de baixa del Manteniment Bàsic i obro una reclamació (LK4340) pq em retornin tots els manteniments bàsics que m'han cobrat, i ja de pas els controls parentals i d'altres parides que jo mai havia sol·licitat.

A can Telefònica em diuen que com que el router te més de 6 mesos, la garantia l'he de reclamar directament a Zyxel, que truqui al 902 430 233. Trucu i em trobo un d'aquells menús tant divertits que has d'anar picant tecles. En tots els punts del menú, no només els relacionat directament amb el router, em redireccionen a un número de telèfon.... sabeu quin? si, el 902 357 000 inicial. Així que entrem en un bucle on només suporto tres cicles.

Al final recordo que guardava un router 3com 812 per alguna caixa, i em disposo a configurar-ho jo solet. El cas és que amb l'ajut d'un molt bon amic, l'Àngel, que m'indica pas a pas com fer el Hard-Reset, el faig, i llavors només puc accedir-hi via terminal... i ai las! no tinc cap programa al Linux que funcioni per aquest objectiu. A Can Font em deixen una connexió i em puc descarregar un programet que es diu minicom i llavors no tinc cable sèrie DB9!!!!! per a connectar-me. Me n'adono que sempre plou sobre mullat. Finalment trobo prou sconversors de DB32 a DB9 com per a poder fer la connexió i miraculosament connecto el meu portàtil Linux al meu router 812!!!!

I clar, em trobo una interficie CLI d'una cosa que feia anys que no remenava. Sant Tornem-hi. Torno a demanar connexió a InterNet a Can Font per a fer el que en teoria havia de ser senzill, habilitar el servei httpd del router per a procedir a configurar-ho des d'un entorn amicable... i nasti de plasti: la comanda enable network service httpd no rutlla!!!! Miro i remiro how-to i d'altres documents al respecte i la cosa està fatal.

Finalment un molt bon amic, el Sergi, em passa un router Cisco 837 on tampoc tinc els manuals i només puc accedir-hi via CLI, doncs es penja el CRWS entrant en un bucle, tot i esperar-me (els primers cops no 8-) ) els 2 o 5 minuts. Toco algun aspectes de configuració d'aquest router, i la cosa encara pinta pitjor pq deixa de funcionar el servidor DHCP que duu incorporat!!!! juru i perjuro que no he tocat rés d'això... però es veu que l'armonia no regna a casa meva.

Avui, però, se m'han inflat els collons de tal manera (ja ho explicaré en un altre post temàtic dimecres) que m'he proposat fer anar tant si com no el router Cisco. De mentres, com que necessitava alguna connexió a InterNet per a poder consultar els manuals, he pogut configurar el 3com, i aquest post és la demostració empírica del bon funcionament: Només calia pujar el switch poterior número 2 a On i deixar la resta a Off, i indicar la configuració que em van dir al 902 357 000:

Network Service: PPPoE
User name: adslppp@telefonicanetpa
Password: adslppp
VPI: 8
VCI: 32

Ara només falta configurar el Cisco de marres... ja us tindré informats.

Si més no, ara ja puc a postejar amb certa normalitat i des de casa, que és el que toca.

1 comentari:

Àlex ha dit...

Òstia, Àlex, m'he perdut quan has començat a descriure què caram vas fer per poder tenir internet sense passar per Timofònica, però estic exactament igual que tu amb els cretins aquests.
Després de reclamar-los també quatre factures per cobrar-me totes les coses que jo no havia contractat, també m'han deixat sense ADSL. I a sobre, com que jo d'ordinadors hi entenc menys que de xino, el llest que em van enviar a veure què li passava suposadament al meu reuter, va i em fa malbé l'ordinador. O sigui, que ara tinc una màquina d'escriure amb impressora, però sense els documents que jo tenia guardats amb meu disc dur (que em mamón em va esborrar...) I a sobre els de timofónica em diuen que la culpa és meva per no fer còpies de seguretat del meu propi ordinador que fins aleshores només havia tocat jo!!!!!!!!!!!!!!!!!