divendres, de març 21, 2008

Fora jo el trist malvat

Ahir vam participar de plé a la Processó de Verges. L'any passat la vàrem veure un xic des de fora, i aquest ja vam oferir-nos per al que calguès, amb tot el que això comporta... a mi m'ha tocat fer d'apòstol Bartomeu, i he de dir que la experiència ha estat del tot satisfactòria!

Va coinicidir que mancava cobrir un paper del Sant Sopar, i tatxan... em van/em vaig enredar. El text era senzillet i quan Jesús pregunta als apòstols qui el traïrà jo havia de dir:

Fora jo el trist malvat,
autor d'aquest gran pecat?

Unigènit Fill de Déu,

Ja sabeu que Bartomeu,
tant de dia com
de nit,
sempre amb cor us ha servit,
com també la voluntat

amb que sempre us ha estimat.

I segons m'han dit, ho vaig fer prou bé... de fet força millor que el primer dia d'assaig on un petit canvi de puntuació gramatical del text i la pressència d'en Lluís Llach als aissajos em van confondre bastant.

Val a dir que a la resta d'assaigs el tema ja es va controlar interioritzant les vuit línies de text i fent-les quotidianament meves.... cada cop que anava a pixar, podia llegir el text enganxat a la finestreta del lavabo... i sobretot la molta merda que em dessitjava la meva estimada ;-)

Després de la representació, vam fer la Processó, a 5 graus cèlsius de temperatura, amb sandàlies i sense mitjons, la part més cruenta de tot plegat, com si una mica de calvari fora patent entre l'apostolat de Verges. Ja m'han dit que vaig tenir una mala estrena, que mai havia fet tanta fred, o sigui que superada la prova, tot anirà cap a millor.

I per a contrarrestar un xic la part de devoció cristiana, avui hem programat a TV Can Vileta la vida de Brian, un clàssic mai emés a Setmana Santa per cap cadena!