dissabte, de gener 26, 2008

Catosfera: Els blocs i els negocis

Aquest matí he anat a Granollers a la conferència sobre Els blocs i els negocis que es feia al CTUG en el marc de la Catosfera.

Els ponents han estat:
Genís Roca (Director d’Infonomia)
Didac Lee (Emprenedor)
Joan J. Carreras (CCRTV)
Juean François Clercx (Creaxial)

La intervenció d'en Janquim Carreras ha estat filosòficament la més interesant. Al principi he quedat una mica parat de saber si m'havia equivocat de sala i lloc, doncs s'iniciava amb el títol: Apunts de mirmecologia. Amb aquesta metàfora ha desgranat els tipus de persones, empreses, relacions que existeixen en el món de la comunicació 2.0.
Com apunt més tècnic, és l'únic que ha emprat eines 2.0 per a fer la presentació, emprant l'eina de presentacions de Google Apps, amb algun problema amb la connexió a YouTube. Espero que faci públic el video i la presentació!

En Didac Lee ha fet una bona presentació de les diferències entre els negocis 1.0 i 2.0 apostant descaradament per al canvi de versió.

En Clerx ha vingut una mica a vendre la seva empresa i publicació que està explorant entorns com el facebook on participen 60 milions de persones només al planeta terra (dixit) i ha barrejat una mica els conceptes web, bloc i revolució 2.0

En Genís ha estat parlant desde la part més realista en el món del negoci i és partidari d'anar primer a la revolució 1.5 punt amb el que discrepo totalment, doncs crec que s'hauria d'anar preparant ja la Revolution 2.5

Amb tot, ha estat una xerrada molt interesant en les seves dues primeres aportacions i quan estigui publicada a la xarxa ja l'enllaçaré pq paga la pena.

5 comentaris:

jnqm ha dit...

gràcies pel post i per l'atenció que has dedicat a la sessió. un bon resum. n'anava a fer un però em sembla que m'ho has estalviat.

volia tractar amb to informal un assumpte seriós, saber si les empreses es prenen aquesta oportunitat com l'ocasió de transformar-se o si només volen aprofitar-ho per quatre pràctiques de màrqueting i millora d ela productivitat, que em sembla un debat d'interèrs si t'ocupes de tot això en una empresa gran...

cinc minuts després, la connexió wifi ha tornat a la sala però ja era tard per veure el vídeo... el problema és que tenia alguna gràcia (si en tenia cap) en contrast amb el que volia dir-hi a sobre... i ara no sé ben bé com reproduir aquest efecte... potser m'hauria d'enregistrar la veu, fer-ne un podcast i que qui vulgui vegi el vídeo amb el que jo dic de fons... però ho trobo complicat i no ho sabria fer... pobre immigran digital que sóc

fins una altra

Unknown ha dit...

vull aclarir que l'objectiu no estava de vendre la meva empresa perquè no és el lloc i tampoc l'audiència per això. Ho assec molt si és el sentiment que he transmès. Estaven exemples de com i quan vam utilitzar els *blogs i les xarxes socials per la comunicació d'empreses.

Si he barrejat els conceptes... una pena que vam poder discutir d'això aquí.

Artuditu ha dit...

Jo he explicat al meu bloc el que em va semlar a mi la xerrada tot just havia sortit.

Jean-François, estaràs amb mi de que amb l'avís inicial de la pressió de la següent xerrada no es podria haver iniciat un debat complert, per això no hi van haver gaires intervencions.

Artuditu ha dit...

Es pot veure el vídeo de la xerrada en aquest enllaç
Els blocs i els negocis. El vídeo.
En aquest post es pot seguir l'enllaç a la resta de vídeos de les altres xerrades.

YuriBCN ha dit...

D'acord amb la teva apreciació del Clercx: no em sembla que va aportar res. Ara bé, a diferencia de tu, estic d'acord amb en Genis Roca, en la proposta de promocionar la "revolució" 1.5. Soc consultor a PIMEs i et puc dir que n'hi ha molts que s'estan ficant en 2.0 perquè "és el que cal" però estan metodològicament a 0.5 o 0.9!
No 'entenen' de què va la història, que s'han d'integrar informàticament en la cadena logística. Tot just comencen a entendre el què és "Supply Chain Management". Fins que no tinguin clara la informatització 'upstream', no poden ficar-se 'downstream'. Sí han d'entendre el canal de comunicació amb el mercat, però fins no tinguin solucionat el coll d'ampolla potencial logístic, no han d'anar més enllà.