dimarts, de juny 19, 2007

Taxes vs. Impostos

Avui he anat a recollir el certificat d'empadronament a Verges que el gestor em damanava per a poder canviar de domicili el Pandarra... a més de tenir pagat l'impost de circulació i altris.
El cas és que m'han cobrat 1,20 EUR per la gestió! I és clar, sense voler fotre el crit al cel a un ajuntament on amb prou feines fa 6 mesos on sóc adscrit, tansols he demanat que em fèssin un rebut.

No m'han dit pas rés, me l'han fet i ja està. Però en el moment de demanar-ho, el silenci s'ha creat a la sala, i les mirades han volat. Ha estat el meu modèlic dret a la pataleta, el meu dir que ja pago, però que consti, el que ha resultat violent. Realment el grau de violència també està subjecte a l'entorn i contemponareitat... al segle XX potser s'haguès calat foc a l'Ajuntament i a l'Esglèssia que hi ha a la bora. Al XXI s'ha demanat un rebut... i calat foc a la Messquita que hi ha a la bora també ;-)

Trobo insultant el cobrament de taxes en una societat amb un grau impossitiu tant elevat com el nostre. Trobo justes les taxes en models socials com el ianki on qui tothom paga pel que fa servir, però només pel que fa servir. El que he vist avui, és el més semblant a la mercantilització dels serveis, i si es decideix que sigui així, doncs ja m'acostumaré, o agafaré l'AK-47 per a canviar-ho... però que expliquin clarament el canvi de regles de joc. I si la raò de l'abstencionisme fos aquest??? Que els polítics juguen a una cosa i el poble a un altre? Pre ressoldre aquest enigma proposo el que va dir el Comandant Fidel en un dels seus brindis amb el subBorbó Rei d'Espanya: Que l'accès a les armes sigui universal com a Cuba, que li donin les armes a Bascos i Catalans i a veure que passa al Regne d'Espanya.

En una societat com la catalana, sobradament gravada per tot, trobo més que injust i incoherent el cobrament de taxes. Jo ja pago el meu pack d'impostos per tal de que hi hagi una organització més o menys efectiva gestionant la vida pública. Si volen fraccionar els serveis i tarifar-los... potser que jo els hi demani que només pagaré pels serveis que faci servir.

Com que se que això només aboca la nostra societat cap a una americanitzicació de la vida pública... no ho faré a priori mai.




Però el que no penso aguantar és una triple o quadruble impossició: l'espanyola, la catalana, la local i la que faci servir de debò.

No és per l'1,20€ que m'han cobrat... és el fet i el que significa.

3 comentaris:

Noe ha dit...

Perfecta argumentació, sí senyor! Em recorda a quan volíen cobrar no se quant als iaios per la visita al metge i per les receptes... només que en aquest cas han aplicat la política de fets consumats, sense anunciar-ho, i te'n enterres quan t'hi trobes... anem bé.

Muak!

Diari del Votant Anònim ha dit...

Sort que no t'has empadronat a Tortosa, aquí et cobren cap a 1000 peles!

Anònim ha dit...

No ho saps que a tots el ajuntaments et cobren el certificat d'empadronamet!!