dijous, de desembre 28, 2006

La mare del Ché

Avui he pogut tenir una mica de temps per a la lectura, i he llegit un llibre que tenia abandonat sobre la mare del Ché, que és apassionant.

Resulta que na Cèlia Pors de la Serna és descendent de catalans, amb el cognom deconstruït pel funcionari de torn, que va escriure Ports sense la T. D'això dels funcionaris que s'inventen les transcripcions dels cognoms, els catalans en sabem un munt.

Na Cèlia Pors va educar el Ché amb els valors de la constància i l'esforç i com tantes mares catalanes, fer saber valorar al seu fill el bé més preuat: la Llibertat.

El que he llegit avui m'ha deixat de pedra: Es veu que un cop la Revolució Cubana va ser consolidada i resituat l'equilibri de forces en quant a socis exteriors, una important firma de cotxes alemanya va sol·licitar al comité revolucionari cubà que el ministre d'Indústria, el Ché, signés només amb el cognom patern. La Porsche, volia evitar de totes totes que es pogués relacionar la seva marca amb un destacat membre de la Revolució Cubana, doncs els seus clients eren més aviat contraris als postulats revolucionaris i socialistes. Volien evitar de totes totes aquesta grafia:


Ernesto Guevara Pors "Ché"



El Ché es va mostrar contrari a acceptar la reclamació de l'empresa alemanaya, però el Comité Revolucionari va accedir a les pressions car que la Porsche compraria tot el crom que els cubans fòssin capaços d'extreure.

Dolgut pel que el Ché va considerar una claudicació de la Revolició als interesos capitalistes, va decidir deixar el ministeri d'Indústria i el Banc de Cuba, i marxar cap el Congo a preparar la Revolució Boliviana.

D'altra banda, gràcies a la injecció de capital alemany, les mines cubanes de crom són avui en dia de les més rendibles del món.

La vida ens duu sorpreses, i contradiccions.

---------------------

Afegit el 2 de gener del 2007

[ Evidentment es tractava d'una inocentada ;-) ]