dimarts, d’agost 12, 2008

Ubuntu, Gimp i les fotografies RAW

Aquest estiu ha fet dos anys que tinc la càmera de fotos digital, fins a dia d'avui el format en que desava les fotos era JPEG, i jo tant content, però un amic em va dir Noooorl, s'ha de desar en format RAW (extensió .NEF) que així mantens tota la informació lumínica del moment que vas disparar l'obturador. Hosti, i jo sense saber-ho!

Així que vaig modificar la configuració de la càmera, i li he indicat que ho desi en format RAW. Però ai-las que l'al·legria dura poc a casa del pobre! El programa de retoc fotogràfic que faig servir, el Gimp, no reconeix aquest format. Gràcies al fet de fer servir Ubuntu, he sol·lucionat aquest problema amb aquesta senzilla instrucció:

apt-get install gimp-ufraw

Et voilà, en menys de 5 minuts he pogut treballar amb imatges RAW. Com a curiositat, abans de treballar amb Gimp, s'ha de configurar quins filtres es volen aplicar a la imatge amb l'aplicatiu UFRaw Photo Loader, que és arrencat automàticament pel Gimp.

Ubuntu ha tornat a demostrar que la vida fàcil sense haver de piratejar software és factible.
Endavant amb la Revolució!