dimarts, de febrer 20, 2007

La Sopa de Verges

La Sopa és la tradició més important de Verges després de la Processó i és la supervivència del costum ancestral que hi havia de donar un menjar comunitari a la col·lectivitat per part dels antics feudals i que avui dia s'organitza de forma col·lectiva un dia a l'any, el dimarts de carnestoltes, en ritual de convivència. [recull del web de l'Ajuntament]



La tradició és força arraigada i segons m'han explicat durant molts anys servia per oferir un bon dinar de Carnaval a la gent de menys recursos.


Diumenge es recull casa per casa aliments o diners per a poder preparar aquest halo: una escudella d'aquelles que paren un tren. La que m'ha tocat remenar a mi, ha quedat de collons.


Només hi ha hagut un petit problema organitzatiu per part meva: Coneixia que calia dur el plat i la cullera, cosa que he fet, però desconeixia que calia dur la taula, la cadira i el porrò... caxundena, de cara al proper any ja ho arreglarem això :-) A més a més m'han explicat que l'organització de tot plegat es prepara en sopars i dinars, o sigui, que hi comptin amb la meva presència ;-)


Reportatge fotogràfic de l'esdeveniment.

1 comentari:

Noe ha dit...

Sí, això mateix t'anava a dir jo, que són txuliiiiiiiiisimes!!!