dimarts, de desembre 18, 2007

Marketing meritori

Realment la campanya de Fight for Kisses de Wilkinson és un cas clar de Marketing meritori, veieu, veieu:


Fa tems amb un col·lega cap de comunicació d'una impotant empresa em comentava que els de Marketing de la seva empresa, a aquest tipus de campanya li diuen Marketing Viral. Jo li vaig comentar, que qui ha creat aquest terme no te ni puta ideia d'informàtica ni de marketing.

D'informàtica perqué es tractaria d'una difussió per enginyeria social, i no pas viral. Cap giny programat ha fet que es propagui sense consentiment humà.

De marketing perqué a ningú se li acudiria vendre alguna cosa amb una marca tant negativa com un virus.

De tant en tant li vaig donant voltes a l'assumpte, i fins al moment sempre li deia marketing d'enginyeria social, o marketing social, però avui, veient el clip que m'ha enviat l'Antonio (no se mai d'on treu tantes històries) he trobat el mot definitiu:

Marketing meritori.
Una campanya de publicitat a la xarxa que només es propaga si qui ho veu creu que mereix propagar-se. Una campanya on pren força importància el contenidor del missatge, doncs serà en funció d'aquest que es propagarà el missatge publicitari.